26/8/07

Llar d'infants

Les gestions s'inicien amb una reunió que va mantenir l’alcaldessa amb el cap del Departament d’Educació. A la trobada a la qual també va assistir la inspectora de zona, i un tècnic d’educació infantil, es van tractar diversos temes relacionats amb la posada en marxa de la llar d’infants i el funcionament de la nostra escola. Cal destacar el total recolzament rebut per part del cap del Departament.
El regidor d’educació va demanar assessorament als serveis educatius de la Diputació per tal de rebre informació sobre el protocol necessari per poder posar en marxa el servei de la llar d’infants. La trobada va tenir lloc el dia 10 de juliol i els responsables de les àrees pedagògica, jurídica i econòmica van explicar tots els requisits i la normativa a seguir en cada un dels tres apartats que representaven. Hem de lamentar que ho s’hagués fet anteriorment cap tràmit d’aquest procés que acostuma a fer-se al llarg d’un any o any i mig i que ara s’ha de fer en un més i mig.

Posteriorment, el divendres 13 de juliol, la Regidoria d’Educació va organitzar una trobada amb les mares i pares dels infants que han realitzat la preinscripció. La reunió, que s’emmarca dins de les gestions que s’han realitzat per poder posar en funcionament el servei el proper mes de setembre, ha servit per donar resposta a les inquietuds dels assistents a través de la concreció de diversos aspectes: data d’inici, servei de menjador, finançament del Departament d’Educació, una aproximació vers el cost per infant, continuïtat a l’escola de primària...


Tot seguit us detallem les actuacions que cal dur a terme de forma urgent per tal de poder obrir el servei amb total garantia. Com veureu no és poca cosa:

  • Situar cortines a les diferents aules (aquesta actuació suposarà una despesa molt important): a l’aula de nadons per controlar l’accés de llum a l’hora de la migdiada i a les aules d’1 a 3 anys per poder regular l’entrada del Sol degut a la orientació que tenen les aules.
  • Posar en marxa el servei de cuina adquirint els elements necessaris: nevera, microones, escalfaplats i estris diversos.
  • Posar rajoles a la paret a les zones dels rentamans i els wàters per tal de complir les normes sanitàries.
  • Eliminar la zona de gespa perquè no és adequada per a un servei de llar d’infants (l’herba pot ser arrancada i menjada) i a més suposa una alta despesa en manteniment. Aquesta zona es substituirà per un sorral i uns protectors de goma que evitin el contacte amb les zones rígides.
  • Adequar la seguretat de la reixa exterior donat que pel cantó de la paret la separació dels barrots és més ample i actualment permet que un infant pugui entrar o sortir a banda del perill de poder quedar-hi enganxat, per la qual cosa, caldrà situar una tanca de fusta interior que ho eviti.
  • Habilitar un pati pels nadons per diferenciar-lo del pati dels infants d’1-3 anys. Per la qual cosa s’utilitzarà la zona de l’actual sorral que serà suprimit, s’hi implementaran proteccions de goma-cautxú i es delimitarà la zona amb unes tanques de fusta.
  • Trobar una solució segura al sistema de separació actual de les aules 1-3 donat el perill que suposa la guia que hi ha situada al terra de que algun infant s’hi pugui enganxar els dits.
  • Adequar els protectors de les portes que eviten que els infants es puguin atrapar els dits, posant-hi uns de més adients i homologats, atès que els actuals no compleixen la normativa legal i alguns ja estan mig arrencats.
  • Situar topants a cadascuna de les portes per evitar que aquestes colpegin la paret i la malmetin com ja està passant.
  • Protecció dels cantells vius a la zona d’accés posant-hi protectors de goma i coixins.
  • Cercar una solució per la inclinació de les parets de la sala polivalent –la cabana-. Actualment la manca de referències vers la distància provoca que les persones topin amb el cap contra la paret abans d’arribar-hi: aquest fet suposa un perill d’accident pels infants.
  • Adquirir material educatiu.
Posada en marxa del serveiTot i que el curs escolar s’inicia oficialment el dia 1 de setembre, la llar iniciarà el curs el dilluns dia 3 de setembre amb la incorporació dels professionals responsables de la seva gestió, una mestra titular i una tècnica en educació infantil.
Els dies 3 i 4 de setembre es realitzaran les entrevistes amb les mares i pares dels infants matriculats per tal d’establir els primers contactes i fixar les normes d’inici de curs.
El dia 12 de setembre s’obrirà el servei als infants matriculats, a partir de les adaptacions d’horari establertes per les mestres responsables per tal de garantir l’adaptació progressiva dels nens i nenes.En aquest primer any de funcionament seria desitjable poder arribar a un nombre de nens proper als quinze per tal que es pogués veure realment la capacitat de funcionament a un ritme normal.
Atès que de moment, les inscripcions no arriben a deu, seria bo que si algú coneix algun pare o mare dels pobles veïns que tinguin problemes per trobar lloc a una Llar d’Infants, els informi de la possibilitat d’acudir a la nova Llar de Puigdàlber.