26/8/07

L'herència rebuda

No és gens fàcil explicar en poques paraules la situació en que s’ha trobat l’Ajuntament de Puigdàlber. Aquest estat el podem dividir en dos apartats fonamentals, l’econòmic i el de funcionament i conservació diària, el qual podem anomenar el “dia a dia”.

Econòmic
Pel que fa a l’apartat econòmic només una breu pinzellada, atès que al llarg de la legislatura ja prou s’haurà d’anar fent referència a les solucions que es vagin donant en aquest apartat.
Sempre s’havia dit i repetit que l’Ajuntament de Puigdàlber no estava endeutat, tant i tant es va repetir, que fins i tot l’equip de govern anterior s’ho va creure. La realitat és ben bé una altra. Sense comptar amb el que està finançat o subvencionat, el deute corrent i actual de l’Ajuntament de Puigdàlber supera els 1.337.500,- euros, repartits de la forma que tot seguit us detallem, sempre de manera aproximada i arrodonint a quantitats senceres:
  • 90.000,- €. Import que falta per pagar de la Llar d’Infants degut a que no està finançat (a través de subvencions), sense comptar encara les inversions que actualment s’han de fer per aconseguir la seva posada a punt. També cal afegir a aquesta quantitat el pagament de més de 6.000 € que suposadament costa la reixa de separació de l’exterior.
  • 500.000,- €. Import a pagar al senyor Jaume Olivella per la indemnització de la zona del Polivalent. Aquest deute era, inicialment de 276.500,- euros i per la singular gestió des de l’any 2001 fins a l’actualitat, s’ha doblat la quantitat.
  • 300.000,- €. Import de les reparacions de la Sala Polivalent que s’han d’efectuar i que per poder-les recuperar, s’haurà d’interposar demanda contra l’arquitecte director de l’obra, constructor i arquitecte municipal. En aquest cas, l’Ajuntament entrant s’ha trobat un deute per obra ja executada del voladís, de 95.000,- € sense que consti enlloc l’encàrrec efectuat per part de l’Ajuntament.
  • 60.000.- €. Import pendent de la instal·lació de l’aire condicionat a la sala polivalent. Cal constatar que no hi ha suficient potència elèctrica per poder fer funcionar la totalitat dels aparells instal·lats; la qual cosa implica que caldrà contractar un augment de potència amb el consegüent cost afegit .
  • 90.000,- €. Import d’execució del projecte d’instal·lació de llum i aigua del Centre que encara no està contractat. Quan es va contractar l’execució de l’obra del Centre no s’hi va incloure aquest projecte d’instal·lacions. Per això, entre d’altres coses, s’ha hagut d’aturar l’obra.
  • 160.000,- €. Import dels crèdits concedits per la Diputació de Barcelona per finançar la Sala Polivalent i el Centre i que es van tornant cada any.
  • 60.000,- €. Import que manca per finançar de l’obra del Centre i que per fer “quadrar” es va imputar a la necessitat de vendre parcel·les.
  • 64.000,- €. Import que l’Ajuntament de Puigdàlber deu al promotor de la urbanització Camp de La Figuera per la part corresponent a les seves parcel·les.
  • 7.500,- €. Import que l’Ajuntament de Puigdàlber té pendent de pagar a l’empresa que va posar el sauló al camp de futbol, a final de temporada i just abans de les eleccions.
A més a més, van arribant ara factures per coses de menys importància, com ara el servei de cambrers del sopar popular gratuït que es va fer abans de les eleccions del 27 de maig de 2007, les despeses a botigues per festes anteriors i les factures dels extres de la Llar d’Infants amb quantitats desorbitades que denoten un total descontrol de la despesa al darrer any.
Hem de tenir en compte que el pressupost ordinari de l’Ajuntament de Puigdàlber és aproximadament de 250.000,- €.

Ens podem preguntar, o ens hem de preguntar: Això és no tenir deutes? Que se n’ha fet de tantes i tantes subvencions rebudes per les obres del poble? Quines obres ens han deixat amb 16 anys de govern? L’estat deplorable de les obres serà objecte de propers Butlletins.

El dia a dia

Per un poble com Puigdàlber és fonamental el dia a dia, el bon funcionament dels serveis i l’atenció als veïns del poble en les seves necessitats. Cal arreglar i posar fil a l’agulla en molts temes deixats durant molt de temps:
  • Els contenidors del poble necessiten un replanteig urgent, tant per la seva ubicació com per la seva conservació.
  • És necessari que el personal encarregat de la neteja i conservació de les instal·lacions del poble sigui l’adient i compleixi amb les seves funcions de forma diligent.
  • És urgent també un estudi de mobilitat per les direccions dels carrers del poble.
  • S’ha de normalitzar l’ús dels pocs espais públics que queden al poble (desprès de l’enderrocament del Centre), com la biblioteca per ús de tots i de la pròpia Sala Polivalent quan es pugui utilitzar de forma correcte i habitual.
  • També cal racionalitzar l’ús del magatzem municipal sota l’Ajuntament amb una bona tria i neteja.
  • I és molt important l’atenció al veí, qualsevol persona que s’apropi a l’Ajuntament ha de ser tractat com a tal i s’ha de procurar resoldre el seu problema (si es possible) de la millor forma possible i satisfactòria.